artykuł nr 1

Deklaracja dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miejska Biblioteka Publiczna w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.biblioteka.ostrowiec.pl
*Data publikacji strony internetowej: 2009-03-17
*Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-23

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
*brak możliwości regulowania wielkości czcionki,
*brak możliwości ustawienia zwiększonego kontrastu,
*administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,
*w chwili obecnej trwają prace związane z utworzeniem nowej strony internetowej zgodnej z przepisami ustawy z  dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
*Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-07
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez instytucję.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem: sekretariat@biblioteka.ostrowiec.pl
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo:
*zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
*zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
*wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
*dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
*wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
*wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Biblioteka zrealizuje żądanie nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, biblioteka niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa. Przy czym termin ten nie może być dłuższy niż
2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, biblioteka może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
 Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę na adres:
Dyrektor Biblioteki – Paweł Górniak
Adres: Siennieńska 54
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
E-mail: sekretariat@biblioteka.ostrowiec.pl
Telefon: 41 26 26 976
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Biblioteka Główna ( Ostrowiecki Browar Kultury ) ul. Siennieńska 54
Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych.
*wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
*wszystkie wejścia dostępne dla osób poruszających się na wózkach,
*przy wejściach zamontowane są terminale informacyjne przeznaczone dla inwalidów wzroku,
*na parterze budynku zamontowane są ścieżki naprowadzające,
*na poręczach schodów i przy wejściach do pomieszczeń zamontowane są tabliczki posiadające oznaczenia w alfabecie Braille'a,
*w budynku są dostępne windy i toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami,
*do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem,
*w bibliotece jest stanowisko komputerowe przystosowane dla osób niewidomych i słabowidzących,
*w wypożyczalni udostępnione są audiobooki, z których mogą korzystać osoby z dysfunkcją wzroku.
W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
Nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Filie nr 1 i 5 ul. Sienkiewicza 65

Budynek nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Filie mieszczą się na parterze. Wejście do lokalu jest bezpośrednio z chodnika.
Występującymi barierami są:
*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,
*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,
*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Filia nr 2 (ODS „Malwa”) os. Stawki 45

Filia mieści się na wysokim  parterze. Zamontowana jest pochylnia z podjazdem .
Występującymi barierami są:
*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,
*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,
*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.
Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Filie nr 6 i 11 ul. Kilińskiego 12
Budynek nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Filie mieszczą się na wysokim parterze. Dla osób na wózkach lokal niedostępny.
Występującymi barierami są:
*wysokie schody,
*brak podjazdu,
*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,
*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,
*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.
Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Filia nr 7 (PSP nr 9) ul. Niewiadoma 19
Filie mieści się na parterze. Zamontowana jest pochylnia z podjazdem .
Występującymi barierami są:
*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,
*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,
*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.
 
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.