Deklaracja Dostępności

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Miejska Biblioteka Publiczna w Ostrowcu Świętokrzyskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.biblioteka.ostrowiec.pl

*Data publikacji strony internetowej: 2009-03-17

*Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-02-23

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne:

*brak możliwości regulowania wielkości czcionki,

*brak możliwości ustawienia zwiększonego kontrastu,

*administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności,

*w chwili obecnej trwają prace związane z utworzeniem nowej strony internetowej zgodnej z przepisami ustawy z  dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

*Deklarację sporządzono dnia: 2021-01-07

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny dokonanej przez instytucję.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem: sekretariat@biblioteka.ostrowiec.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

*zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

*zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

*wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

*dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

*wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

*wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Biblioteka zrealizuje żądanie nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, biblioteka niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa. Przy czym termin ten nie może być dłuższy niż
2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, biblioteka może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę na adres:

Dyrektor Biblioteki – Paweł Górniak

Adres: Siennieńska 54
27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

E-mail: sekretariat@biblioteka.ostrowiec.pl

Telefon: 41 26 26 976

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Biblioteka Główna ( Ostrowiecki Browar Kultury ) ul. Siennieńska 54

Obiekt przystosowany dla osób niepełnosprawnych.

*wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,

*wszystkie wejścia dostępne dla osób poruszających się na wózkach,

*przy wejściach zamontowane są terminale informacyjne przeznaczone dla inwalidów wzroku,

*na parterze budynku zamontowane są ścieżki naprowadzające,

*na poręczach schodów i przy wejściach do pomieszczeń zamontowane są tabliczki posiadające oznaczenia w alfabecie Braille'a,

*w budynku są dostępne windy i toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami,

*do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem,

*w bibliotece jest stanowisko komputerowe przystosowane dla osób niewidomych i słabowidzących,

*w wypożyczalni udostępnione są audiobooki, z których mogą korzystać osoby z dysfunkcją wzroku.

W budynku nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
Nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Filie nr 1 i 5 ul. Sienkiewicza 65

Budynek nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Filie mieszczą się na parterze. Wejście do lokalu jest bezpośrednio z chodnika.

Występującymi barierami są:

*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,

*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,

*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Filia nr 2 (ODS „Malwa”) os. Stawki 45

Filia mieści się na wysokim  parterze. Zamontowana jest pochylnia z podjazdem .

Występującymi barierami są:

*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,

*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,

*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Filie nr 6 i 11 ul. Kilińskiego 12

Budynek nie przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Filie mieszczą się na wysokim parterze. Dla osób na wózkach lokal niedostępny.

Występującymi barierami są:

*wysokie schody,

*brak podjazdu,

*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,

*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,

*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

Na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.

Filia nr 7 (PSP nr 9) ul. Niewiadoma 19

Filie mieści się na parterze. Zamontowana jest pochylnia z podjazdem .

Występującymi barierami są:

*brak toalet dla osób niepełnosprawnych,

*ograniczenia w ciągach komunikacyjnych,

*brak parkingu dla osoby niepełnosprawnej.

W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z programu tłumacza on-line.

 

Aplikacje mobilne

Brak aplikacji mobilnych.

Nasz serwis BIP został zaprojektowany zgodnie ze standardem WCAG 2.1 tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji ( test).

Serwis jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML5
  • WCAG 2.1 (minimum AA)

Serwis spełnia wszelkie normy Europejskie zawarte w dokumentach:

Unii Europejskiej:

  • Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006 r.
  • Inicjatywa i2010
  • Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r.

ONZ: Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy myszki. jak i wyłącznie samej klawiatury (przy użyciu klawiszy Tab , Shift + Tab , Enter i strzałek kierunkowych)

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:

  • Zmiana wielkości czcionki,
  • Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
  • Zmiana kontrastu.

Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

certyfikat dostępności Jednostka Bez Barier

Certyfikat przyznany w następstwie przeprowadzonego audytu *) potwierdza wysoki stopień dostępności cyfrowej serwisu BIP dla osób niepełnosprawnych: niedowidzących oraz niewidomych i ociemniałych, a także osób z innymi typami niepełnosprawności (ruchowymi, słuchowymi, poznawczymi).


*) Niniejszy Certyfikat „Jednostka Bez Barier” potwierdza zgodność aplikacji (systemu strony BIP) z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a także ze standardem WCAG 2.1 (na poziomie minimum AA). Nie informuje o poziomie dostępności wszystkich treści publikowanych przez: Miejska Biblioteka Publiczna w Ostrowcu Świętokrzyskim.